Jak przyjemnie dbać o zdrowie, czyli dlaczego warto wybrać się na masaż.

Salon masażu Lublin

Należy do najstarszych znanych człowiekowi metod leczenia, historia masażu sięga już starożytnych Chin i Indii. Już w starożytnym Rzymie i Grecji za jego pomocą uśmierzano ból. Masaż jest formą terapii wykorzystującą bodźce mechaniczne, o działaniu leczniczym i relaksacyjny.

Obecnie ta forma terapii wykonywana jest zarówno w ośrodkach rehabilitacji jak i gabinetach spa i wellness. W zależności od tego co chcemy osiągnąć za pomocą tej metody stosuje się wiele jego odmian i technik. Jest ich tak wiele, że nie sposób wszystkie wymienić. Masaż usprawnia przepływ krwi i limfy, pobudza układ nerwowy, dostarcza więcej tlenu do mięśni, przyspiesza metabolizm, a skóra staje się jędrniejsza i lepiej odżywiona. Co ciekawe wpływa na układ oddechowy, usprawniając pracę płuc, przyspiesza trawienie a także wpływa na filtracyjną czynność nerek.

Dobry masaż

Najbardziej popularnym masażem jest masaż klasyczny, w którym masażysta posługuje się klasycznymi technikami: głaskaniem, rozcieraniem, ugniataniem, oklepywaniem, wstrząsaniem i wibracją. Masażysta musi posiadać fachową wiedzę ale również powinien charakteryzować się miłym usposobieniem i postawą wzbudzającą zaufanie pacjenta. Nie bez znaczenia jest także wystrój i stylizajca gabinetu, w którym wykonywany jest zabieg. Masażysta powinien zadbać o dobry klimat swojego miejsca pracy. Zaaranżowanie gabinetu musi stwarzać poczucie bezpieczeństwa i intymności.

Przeciwskazania i zalecenia

Zanim zdecydujesz się na masaż, zapoznaj się z przeciwwskazaniami do jego stosowania: choroby nowotworowe, choroby skóry, gorączka, infekcje wirusowe i bakteryjne, zapalenie żył i tętnic, gruźlica i zaburzenia krzepnięcia krwi.

Masaż jest doskonałym sposobem na regenerację sił i zrelaksowanie się. Doskonale odpręża zmęczony umysł i ciało. Dlatego warto oddać się w ręce dobrego masażysty lub bliskiej osoby:) skorzysta na tym nasze zdrowie i samopoczucie.

Oferta masaży w Lublinie